מה עדיף חלפים מקוריים המיוצרים על ידי יצרני הרכב או חלקי חילוף המיוצרים על ידי יצרנים שונים, אשר אינם חלק מתעשיית הרכב?
שאלה זו נשאלת רבות על ידי נהגים ובעלי רכבים אשר נאלצים לשלם סכומים גבוהים יותר עבור חלקי חילוף מקוריים (המאושרים על ידי היצרן).
לעיתים רבות נתפתה לשלם סכומים מופחתים עבור חלקי חילוף לא מקוריים – בחסכון הזה טמונה פעמים רבות סכנה אמיתית. מקובל לקצץ עלויות ולהחליט לקנות מוצרים שיהיו זולים, אך קיצוץ בבטיחות הנסיעה עשוי להיות קטלני!
גורם נוסף המצטרף לתמונה הנו חברות הביטוח, אשר מממנות את התיקונים לנהגים. אותן חברות, שבטיחות הנוסעים אינה נר לרגלם, מעדיפות לחסוך בעלויות ולשלם על חלקי חילוף שאינם מקוריים.
לשם המחשה, בדיקת הטכניות שפורסמה בעיתון ידיעות אחרונות בינואר 2011, קובעת כי כל חלק המותקן בהתאם למדיניות חברות הביטוח, הוגדר כ"לא מתאים". כך למשל חברת מיצובישי בדקה ומצאה שפגוש המיוצר במפעל תאילנדי אשר איננו מורשה, חזק ב- 71% פחות מזה של פגוש שיוצר על ידי היצרן. חברת פולקסוואגן גילתה שהפגושים התחליפיים חזקים ב- 76% פחות.
המספרים הללו ממחישים לנו עד כמה מסוכן להשתמש בחלפים שאינם מקוריים, אשר מסכנים אותנו ואת היקרים לנו, כאשר פעמים רבות איננו מודעים למידת הסכנה.